MAJEBИЧKИ ФOPYM
...Значајно је да старији свој крај не сматрају баш као део Босне. За њих је Босна (права Босна), западно од Мајевице, околина Тузле и даље према западу и југу од Тузле. Босански Брод је ,,Босна,, ,а ,,ми смо Мајевичани,,. Та ужа Босна зове се и ,,Горњи крај,,....

,,Мајевица - с особитим обзиром на етничку прошлост и етничке особине мајевичких Срба,,
Миленко С. Филиповић
Сарајево 1969.

MAJEBИЧKИ ФOPYM

ФOPYM MAJEBИЧKИX CPБA
 
PrijemPrijem  PortalPortal  KalendarKalendar  GalerijaGalerija  Često Postavljana PitanjaČesto Postavljana Pitanja  TražiTraži  Registruj seRegistruj se  Lista članovaLista članova  PristupiPristupi  

Delite | 
 

 Krvne grupe i ishrana...

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole 
AutorPoruka
Mr. Majevica

avatar

Number of posts : 14395
Peпyтaциja : 23
Registration date : 28.01.2008

PočaljiNaslov: Krvne grupe i ishrana...   Sub 5 Jun - 13:49

Табеле и текст за ову тему послао наш члан Vedran Wof

Citat :
“O” krvna grupa, koju pogrešno zovu – nulta, umesto O grupa, najstarija je od svih ostalih – A, Be i A-Be. Ispostavilo se da ljudima koji je imaju (tačnije – koji joj pripadaju), najviše prija meso i određeno povrće, i nešto malo voća koje nije kiselo. To je pojednostavljena verzija stvari, ali sadržava suštinu. U jednom trenutku sam to potpuno osvestio i počeo tako da se hranim. Dakle, izbacio sam u potpunosti hleb (nutk’o sam se sa sto vrsta - makro, trtemrte, graham, raženi, bio-hleb, beskvasni...), testo, brašno (svako), kukuruz i krompir, koji mi nikada i nisu prijali, pored još davno izbačenog mleka i već duže prokazanog šećera (bilo kakvog, pa i smeđeg), a zadržao se na dinstanom mesu, lakom povrću, “čistim salatama od svežeg povrća” i jabukama, ananasu, šljivama i smokvama, kao i bundevi i rogaču, te unekoliko - orasima, lešnicima i bademima. Za deset dana neosetno sam istopio 5kg viškova u vidu sala, toksina i vezane vode, nakupljene 12-o časovnim poslovima u stolici, i krompirom-brašnom... otežanim metaboličkim procesima, i sjajno se osećao i još se tako osećam, hvala na pitanju... Dobro, ja sam postupke detoksikacije i mršavljenja izvodio već mnogo puta, i znam to da uradim na bar pet načina, ali ova “tehnika” mi je išla najlakše od svih do sada, a i sve vreme sam optimalno sit, izuzetno lakog i mirnog stomaka. Dakle, evo kako izgleda priprema jednog mog obroka:
Pošto smo rekli da jelo mora biti brzo pripremljeno, a to znači za 20-30 minuta, onda po ulasku u kuhinju prvo stavljam posudu sa malo vode (3-5dcl) na tihu vatru (ja imam plin, pa to sve ide brzo), i odmah u nju ubacim meso (100-300gr), seckano ili mleveno (to je obavio mesar; najbolje je uzeti jagnjetinu, junetinu ili divljač /„preferiram“/, a piletinu, ćuretinu, pačetinu i zečetinu samo ponekad). Dok voda ne proključa, uvežbanim pokretima brzo operem i uz pomoć dobrih nožića i guljača očistim i iseckam, recimo, nešto brokolija, korena celera, peršuna, paštrnaka, šargarepe, list-dva kupusa, ili kelja, par čenova belog luka i manju glavicu crnog luka. Čišćenje, pranje i seckanje prvo sprovodim na (tvrdom) korenju, i odmah ga ubacujem u šerpu, koju svaki put zatvorim. Meko povrće dolazi na kraju, i biva van vode, kuvajući se na pari, jer prosto leži na mesu i korenju koje voda jedva da pokriva, a ono što baš i ne mora da se kuva ubacim kad je sve gotovo (lišće sveg korenja – ništa se ne baca, to je greška!). Kad korenje smekša, najbolje do nivoa „al dente“, stvar je gotova. So i ulje (upotrebljeno samo u slučaju da je meso „krto“, inače ne treba ni ulje) dodajem tek kad je hrana u tanjiru, i to samo malo. To sam sâm smislio - kada se so stavlja u lonac, onda se ona uvuče u hranu, i mi ćemo samo malo od nje osetiti, a mnogo je uneti. Ovako, kada hranu umereno posolimo pre samog posluženja, so ostaje na površini, i - koliko je ima toliko i draži jezik. Pored toga, so pri kuvanju razara hranu pre vremena, i fizički i hemijski, i stvara neka poznata i nepoznata, ne baš blagotvorna jedinjenja... Što se tiče ulja, ako koristimo ono kvalitetno (a samo takvo bi i trebalo da koristimo), kakvo je recimo maslinovo, hladno ceđeno, onda je gre’ota takvu blagodat urnisati kuvanjem (pečenjem). Najbolje je dodati ga na hranu u tanjiru. I njega će biti u maloj, ali dovoljnoj količini (za osetiti), što je bolje nego da natopi namirnicu, a potom i nas. Liposolubilni elementi, kakav je recimo (pro)vitamin A, imaće dovoljno vremena da se rastvore u stomaku. (Kod dijetiranja, treba škrtariti na ulju, ili ga sasvim izbegavati, dok ne potrošimo naslage masti, i držati se ovde napisanog patenta, sa mesom ili bez njega (može – alge, ili riba), a dole spomenute verzije sa heljdom, pasuljem itd, ostaviti za kasnije; pad šećera ili slabost regulisati jabukama, ili suvim šljivama i smokvama /umereno!/.) Stvar sa začinima stoji slično– i njih, u glavnom, treba sipati ili na samom kraju kuvanja, ili tik pre konzumacije. Moj ljubljeni biber sam izbacio, jer ne valja za O grupu, ali zato ne štedim na kariju i alevoj paprici (i slatkoj i ljutoj; alev je na persijskom – crveni, plameni), što je - pored svežeg lišća korenja, lista koprive, majkine dušice, koreandera, ruzmarina, majorana, susama itd. - sasvim dovoljno. Gotovu hranu sipam u veću, hladnu posudu i mešam par minuta, a potom manju količinu naspem u tanjir netom izvađen iz frižidera, ili je, u hladnom periodu, iznosim na terasu gde se očas ohladi. Sve u svemu, za najviše pola sata od trenutka kada sam kročio u kujnu, ja srčem i žvaćem!
Isti patent se može primeniti i - za verziju sa ribom (sve vrste su blagotvorne, a od morskih živuljki treba izbegavati hobotnicu, kavijar i školjke, dok su alge izvrsne), ili - sa ugljenim hidratima, za šta su prihvatljivi – heljda, proso, ječam ili pirinač (nikako ovas /tj. zob/, pšenica u zrnu, ili u obliku testa, griza, brašna, hleba..., niti kukuruz...), a tako isto i - u slučaju biljki koje imaju i proteine: kao odlične vode se – pasulj (sitni beli, azuki, tetovac..., ili druge vrste pasulja /osim onog tamno crvenog i sočiva/), potom bob i grašak. Vode kod ovog zrnevlja mora biti dovoljno, a vatra tiha, da ne bi zagorelo.
Stvari koje, pored već spomenutih, svakako treba izbeći su: krompir, patlidžan, prokelj, potom pečurke (čak i čuvene šitake), kikiriki, mak, sva ulja osim maslinovog i lanenog /smatram da je i bučino dobro/, mleko i mlečni proizvodi (možda može malo kozijeg mleka i sira), a od nepoželjnog mesa tu su – svinjetina i guščetina, kao i sve mesne prerađevine sa aditivima... (Univerzalno pravilo o tome šta valja izbaciti iz upotrebe odnosi se na svu industrijsku hranu, pogotovo na onu (99,99%) „posoljenu“ raznim konzervansima, veštačkim i sumnjivo prirodnim bojama, mirisima i ukusima, pojačivačima ukusa i emulgatorima... Jedna od stvari kojih se svakako treba osloboditi jeste upotreba univerzalnih začina (nekoliko je najpoznatijih), koje gotovo 100% porodica drži u kući kao neizostavni dodatak jelima, spravljenih tako da zagarantovano obezbeđuju sjajan i poznat ukus /na šta se kod najveće većine ljudi svodi definicija dobre hrane/. Čitanjem sadržaja, videćemo da onoga što se sa tim proizvodima u vezi reklamira kao dobro, korisno..., a to je sušeno povrće, ima od 8-15%, dok ostatak čine – skupo plaćena so i magični natrijum glutaminat /obično u istom procentu kao i sušeno povrće/, za koji se niko i ne pita šta je /baš kao i u slučaju „praška za pecivo“, famoznog belog praha koji će domaćice, poput nekih nerazumnih kulinarskih narkomanki, koristiti pored svih ostalih sličnih misterioznih špecija sve i da im pokažete doktorat o njegovom hemijskom sastavu i uticaju na fiziološke funkcije/. Pa dobro – šta je natrijum glutaminat? Natrijum glutaminat je hemikalija koja vam nadražuje jezik, i zove se još i – pojačivač ukusa, što će reći - laže vas, odnosno – u dodiru sa nervnim završecima u jeziku izaziva neprirodno jak organoleptički utisak, tj. ukus. Ja to zovem Bogohulna rabota!)

Naravno, ne moramo se držati predloga (brze) ishrane za „sektu“ O grupa k’o pijan plota, ali stvar je izvrsna, jako blagotvorna i svako sa O krvnom grupom, ko može da je primenjuje, dobro će sebi činiti, upravo u meri u kojoj uspe. Takođe, smatram da je preterano razmišljanje o hrani i zdravlju – nezdravo!, kao i insistriranje na doslednosti uvek i u svakoj situaciji.
Prijatno i srećno!

PS – možda nešto napišem i za ostale grupe; a, ko želi, može sam da istražuje - ima raznih knjigâ o ishrani po krvnim grupama; što se njih tiče, postoje izvesna nepodudaranja pa i suprotnosti, kao i neistine, tako da smatram da ne zaslužuju potpuno i bespogovorno uvažavanje... Valja se držati osnove i istraživati.

ADDENDA:
Vegeta: so, sušeno povrće 15,5% (šargarepa, paštrnak, luk, celer, peršunov list), začini, šećer, boja (riboflavin), kukuruzni skrob, pojačivači ukusa – mononatrium glutaminat i binatrium inozitat
Bag: sušeno povrće 15%, so do 55%, natrium glutaminat (E621) do 15%
Kulinat: so do 60%, sušeno povrće 14%, pojačivač ukusa E612 do 14%, E635, dekstroza, začini i prirodna boja E101(i) 0,03%
Začin C: so, šećer, pojačivač ukusa natrium L glutaminat, sušeno povrće minimum 8% (peršunov list, celerov list), biber, prirodne boje – riboflavin i kurkumin
Dakle, iz priloženoga se da videti da je „fora“ u čarobnoj hemiji, a ne u sušenom povrću. Uzmite samo sušeno povrće i dodajte ga u vašu supu, uz so i začine, upravo onoliko koliko ga realno biva u dozi nekog od čudotvornih proizvoda sa spiska koji inače sipate, i videćete da je supa „bljutava“ u odnosu na onu koju „oplemenjujete“ kritikovanom smešom. Ako, pak, u istu takvu supu dodate, u prikladnoj proporciji, samo natrijum glutaminat, ili slično sranje sa liste E612-621 i ostalih „E“ listâ, onda će supa biti „izvrsna“! Prema tome, sušeno povrće je tu samo kao pokriće za hemijsku supstancu koja će vas prevariti i zatrovati. Tako vi skupo plaćate so, mrvicu sušenog korenja i mrvičicu začina, a uz to kupujete otrov i prevaru! Ja to zovem – kriminalni akt, ne znam za vas...
Nazad na vrh Ići dole
Pogledaj profil korisnika http://majevica.forumakers.com
Mr. Majevica

avatar

Number of posts : 14395
Peпyтaциja : 23
Registration date : 28.01.2008

PočaljiNaslov: Re: Krvne grupe i ishrana...   Sub 5 Jun - 13:49

Nazad na vrh Ići dole
Pogledaj profil korisnika http://majevica.forumakers.com
Mr. Majevica

avatar

Number of posts : 14395
Peпyтaциja : 23
Registration date : 28.01.2008

PočaljiNaslov: Re: Krvne grupe i ishrana...   Sub 5 Jun - 13:50



Nazad na vrh Ići dole
Pogledaj profil korisnika http://majevica.forumakers.com
Mr. Majevica

avatar

Number of posts : 14395
Peпyтaциja : 23
Registration date : 28.01.2008

PočaljiNaslov: Re: Krvne grupe i ishrana...   Sub 5 Jun - 13:51



Nazad na vrh Ići dole
Pogledaj profil korisnika http://majevica.forumakers.com
Mr. Majevica

avatar

Number of posts : 14395
Peпyтaциja : 23
Registration date : 28.01.2008

PočaljiNaslov: Re: Krvne grupe i ishrana...   Sub 5 Jun - 13:52



Nazad na vrh Ići dole
Pogledaj profil korisnika http://majevica.forumakers.com
Sponsored content




PočaljiNaslov: Re: Krvne grupe i ishrana...   

Nazad na vrh Ići dole
 
Krvne grupe i ishrana...
Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh 
Strana 1 od 1
 Similar topics
-
» LED svetlosne grupe

Dozvole ovog foruma:Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
MAJEBИЧKИ ФOPYM :: Hayкa, кyлтypa, yмjeтнocт, cпopт :: Hayчнo-тexничкa дocтигнyћa-
Skoči na: