MAJEBИЧKИ ФOPYM
...Значајно је да старији свој крај не сматрају баш као део Босне. За њих је Босна (права Босна), западно од Мајевице, околина Тузле и даље према западу и југу од Тузле. Босански Брод је ,,Босна,, ,а ,,ми смо Мајевичани,,. Та ужа Босна зове се и ,,Горњи крај,,....

,,Мајевица - с особитим обзиром на етничку прошлост и етничке особине мајевичких Срба,,
Миленко С. Филиповић
Сарајево 1969.

MAJEBИЧKИ ФOPYM

ФOPYM MAJEBИЧKИX CPБA
 
PrijemPrijem  PortalPortal  KalendarKalendar  GalerijaGalerija  FAQ - Često Postavljana PitanjaFAQ - Često Postavljana Pitanja  TražiTraži  Registruj seRegistruj se  Lista članovaLista članova  PristupiPristupi  

Share | 
 

 Izvjestaj o radu nacelnika za 2012

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole 
AutorPoruka
mrav



Number of posts : 2063
Peпyтaциja : 1
Registration date : 30.11.2009

PočaljiNaslov: Izvjestaj o radu nacelnika za 2012   Čet 5 Sep - 21:42

1 | С т р а н а
И З В Ј Е Ш Т А Ј
о раду Начелника општине Лопаре за 2012. годину
Послови и задаци Начелника општине прописани су одредбама Закона
о локалној самоуправи („Службени гласник РС“, број: 101/04, 42/05 и 118/05) и
одредбама Статута општине Лопаре („Службени гласник општине Лопаре“, број:
4/05). Поменутим прописима предвиђене су слиједеће надлежности Начелника
општине:
- предлаже одлуке и друга општа акта Скупштини,
- израђује нацрте и подноси Скупштини на усвајање годишњи Буџет,
годишњи биланс стања, економски план, развојни план, инвестициони програм,
просторни и урбанистички план и остале планске документе који се односе на
кориштење и управљање општинском имовином.
Начелник општине извршава законске и друге прописе Републике чије је
извршење повјерено општини, руководи Општинском административном службом,
реализује сарадњу општине са другим општинама, градовима, међународним и
другим организацијама у складу са одлукама и закључцима Скупштине, и њених
радних тијела, даје сагласност на опште акте предузећа и установа чији је општина
оснивач, закључује уговоре у име општине, одговара за законитост свих аката које
предлаже Скупштини, доноси одлуку о располагању новчаним средствима и обавља
друге задатке који су му стављени у надлежност.
Полазна основа за обављање послова и задатака Начелника био је
Програм спровођења политике за 2012. годину који је прихваћен од Скупштине.
Послови и задаци који су били Програмом обухваћени, били су реални, те су у свим
областима, скоро у цјелости реализовани.
При извршавању послова и задатака Начленик се оквирно придржавао
усвојене Стратегије развоја засноване на поштивању људских права који је усвојила
Скупштина општине за период 2007. – 2015. година. У извјештајном периоду, може
се констатовати да је показан напредак у пружању услуга одговарајући на захтјеве
грађана на квалитетнији начин у значајно краћем року. Такође, у извјештајном
периоду значајно је унапријеђен систем управљања људским ресурсима која се
огледала у селекцији кандидата, при оцјењивању запослених, анализи интерне
организације и успостављању бољих интерних комуникација. Постигнут је напредак
у управљању јавним финансијама, а то је довело до значајног повећања буџета у
односу на претходни извјештајни период, који је праћен порастом учешћа трошкова у
капиталне инвестиције у укупном буџету који је остварен.
Послови и задаци из дјелокруга рада Начелника, као носиоца извршене
власти општине, кроз најважније области могу се сагледати у најважнијим
сегментима и то:
Јавне финансије
За 2013. годину донијета је Одлука о буџету општине Лопаре којом су
планирани приходи у износу од 4.407.428.- КМ. Одлуком о ребалансу буџета за
текућу годину планирани приходи се повећавају и утврђени су у износу од
4.479.746,00 КМ за 2012. годину. Према прелиминарном извјештају, остварени 2 | С т р а н а
приходи и финансирање буџета за 2012.годину износи 3.861.501,00 КМ или 86%.
Остварење ових прихода највећим дијелом је дошло услед прилива непланираних
средстава од Министарства здравља и социјалне заштите,ступањем на снагу Закона
о социјалној заштити. Значајан приход остварен је од пореза на непокретности
ступањем новог Закона, затим грантови који су дозначени од Министарства за
људска права и избјеглице БиХ и Министарства трговине и туризма РС. Током
године из Буџета су издвојена средства за потребе које нису биле планиране, а
односе се на: извршење судских одлука, повећања трошкова социјалне заштите
ступањем на снагу новог Закона, повећавањем материјалних трошкова као и хитних
интервенција које се нису могле предвидјети. С тим у вези, може се констатовати да
средства буџетске резерве нису била довољна да би се њима могло задовољити све
непланиране потребе.
Привреда
У области привреде може констатовати да није било значајније промјене у
односу на претходне године. И даље није ријешен статус појединих предузећа
(Термал). Република Српска нема добар пословни амбијент.
У првој половини године у простору Фабрике столова и столица
новоформирано предузеће „Лигнум“ је покренуло производњу столица и других
производа од дрвета. Фирма тренутно не ради и фази је исчекивања кредита за
куповину овог простора.
У простору некадашњег Аутосервиса, фирма Ентеријер Којић је крајем године
отпочела производња у области дрвне галантерије.
И поред ангажовања на рјешавању проблема у привреди није дошло до
битнијег помака. Напротив, повећан је број незапослених лица. Према евиденцији
Завода за запошљавање – Биро Лопаре, крајем године је било евидентирано 2033
незапослена лица.
У простору некадашње Фабрике пољопривредних машина фирма „Монтинг
енергетика“, која је купила овај простор, приводи се крају припреме за отпочиње
производног процеса, тј. планираних активности од стране новог власника.
Предузеће „Кристин Мод“ и ове године је успјешно пословала.
Фабрика опекарских производа ове године није имала производних
активности. Вођене су активности на проналажењу нових стратешких партнера за
ову фабрику, али без успјеха. Слична је ситуација и са другим слободним
капацитетима.
Што се тиче предузетништва примјетно је смањење броја предузетника.
Ступањем на снагу нових прописа из области пореске политике, у великој мјери је
отежан рад у овој области, што је довело до затварања радњи.
У 2012. години вршено је усклађивање пословања предузетника са новим
Законом о занатско-предузетничкој дјелатности, гдје је регистровано 183 оних који
обављају предузетничку дјелатност, од чега: 57 у области трговине, 46 у области
угоститељства, 51 у области занатства са 31 гранском дјелатношћу, 11 у области
саобраћаја, 2 у области пољопривреде и 16 осталих дјелатности.3 | С т р а н а
Пољопривреда
Пољопривреда као један од главних приоритета развоја на подручју општине,
такође није на задовољавајућем нивоу. Неријешен статус задруга, уситњени посједи,
застарјела технологија, неприхватање нових трендова допринијело је да ова грана
привреде не користи своје потенцијале.
У циљу рјешавања статуса појединих задруга, обезбијеђена су средства за
покретање стечја у ЗЗ „Дојчин Лукић“ и ЗЗ „Ратко Перић“.
И у 2012. години ресорно Министарство је издвојило средства за
субвенционирање минералног ђубрива за прољетну сјетву.
Настављена је подршка раду Удружења пољопривредника УПП
„Агромајевица“ у њиховим активностима и учешће на сајмовима у Бијељини, Брчком
и Јахорини.
Током године организована су стручна предавања из области воћарства,
сточарства и пчеларства, као и посјете сајмовима.
Друштвене дјелатности
У оквиру ове области посебно треба истаћи организовање манифестације
„Дани дијаспоре“, која је по први пут организована на подручју општине Лопаре.
По четврти пут је организована Брдска ауто трка „Лопаре 2012“ са учешћем
екипа из РС, Србије, ФБиХ. И ове године трка је одржана у Јабланици.
Поводом Крсне славе „Св. Георгија“ организоване су „Ђурђевданске
свечаности“ у склопу којих је одржано низ манифестација.
И ове године је подржано и одржавање ликовног сабора у Прибоју, који је
организовао Атеље 313, и који је окупио академске сликаре из БиХ и Србије.
Већину манифестација из области културе организована је у сарадњи са
Центром за културу и информисање Лопаре.
Велики допринос у овој области пружила и СПКД „Просвјета“ организовањем и
учешћем у низу манифестација.
Спортске активности су реализоване преко 8 клубова који дјелују на подручју
општине. Такође, подржана је организација традиционалних турнира у малом
фудбалу.
И поред недостатка финансијских средстава остварени су солидни резултати.
У области омладинског организовања подржани су пројекти Омладинске банке
Лопаре, у оквиру које је реализовано 9 пројеката из различитих области.
Капиталне инвестиције
У извјештајном периоду издвојена су значајна средства за инвестирање
и реализацију пројеката које је финансирала општина Лопаре из буџета. Уколико
посматрамо укупно реализоване инвестиције стање изгледа овако.4 | С т р а н а
Ред.
Бр. Пројекат Финанасирање
из буџета
Други извори
финансирања Вриједност
01. ВОДОВОД ЈАБЛАНИЦА - ЛОПАРЕ 106.847.04 106.847,04
02. ДОМ ЗДРАВЉА ЛОПАРЕ 43.925,51
Министарсво
здравља и
социјалне
заштите РС-
102.492,86
146.418,36
03. ОШ ТОБУТ 29.617,48 29.617,48
04. ВИДЕОНАДЗОР УЛИЦЕ 16.430,31 16.430,31
05. ИЗГРАДЊА БУНАРА
МАЧКОВАЦ - ПАУЉЕ 23.000,00 23.000,00
06. ИСКОП КАНАЛА БРИЈЕСТ-ПРИБОЈ 7.012,98 7.012,98
07. ПЛОЧА НА МОСТУ ПРИБОЈ-
ГРУЈИЧИЋИ 6.499,35 6.499,35
08. АБ СТОПЕ НА ЈАЊИ - ПРИБОЈ 7.013,73 7.013,73
09. ПРИСТУПНИ ПУТ
УЛ. III МАЈЕВИЧКЕ БРИГАДЕ
3.816,54
3.189,89 7.006,43
10. СПОРТСКИ ПОЛИГОН У БРИЈЕСТУ 17.992,70 17.992,70
11. ИЗГРАДЊА МОСТА НА ЈАЊИ - БРИЈЕСТ
12.971,21
7.977,17 20.948,38
12. ПАРКИНГ И АУТОБУСКО СТАЈАЛИШТЕ
ЛОПАРЕ 7.018,36 7.018,36
13. АСФАЛТИРЕЊЕ ПУТА У МЗ МИЛИНО
СЕЛО БАБАЈАЧА 7.011,58 7.011,585 | С т р а н а
На основу ових показатеља може се констатовати да су у 2012. години
извршена значајна инвестициона улагања узимајући у обзир средства која су
издвојена из буџета општине, одобрена средства Владе Републике Српске и
ресорних министарстава.
Односи са органима и организацијама
У извјештајном периоду општина је остварила сарадњу са ресорним
министарствима Владе РС и њеним институцијама, општинама у Републици Српској,
међународним, владиним и невладиним организацијама. Влади РС кандидовано је
више пројеката у току 2012. године, што се већим дијелом односе на финансирање
програма изградње инфраструктурних објеката, рехабилитација регионалних путева,
завршетак асфалтирања локалних путева, пројекат водоснабдијевања, комуналне
инфраструктуре и сл. Кроз преглед капиталних инвестиција може се уочити да су
ресорна министарства Владе РС, владине институције и други органи заједнички
учествовали, са општином, у суфинансирању пројеката који су били од значаја за
општину у 2012. години.
Сарадња са напријед наведеним институцијама наставиће се и након
извјештајног периода.
Март, 2013. године
НАЧЕЛНИК ОПШТИНЕ
Др Радо Савић
14. ПУТ МРТВИЦА - ЂУКАНОВИЋИ 6.999,41 6.999,41
15. САНАЦИЈА ПУКОТИНА МЗ ПИПЕРИ И
МЗ МАЧКОВАЦ 7.020,00 7.020,00
УКУПНО 314.343,26 314.343,26
Nazad na vrh Ići dole
Pogledaj profil korisnika
 
Izvjestaj o radu nacelnika za 2012
Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh 
Strana 1 od 1
 Similar topics
-
» Veliki problemi sa novim Yugom
» ne prima auto saug i puca u vožnji
» Smesne slike
» Renault modeli i njihove faze (restajlinzi) po godinama
» Kalendar F1 za 2012

Dozvole ovog foruma:Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
MAJEBИЧKИ ФOPYM :: Дpyштвo :: Пoлитичкo-eкoмcкa дeшaвaњa y нaшeм кpajy-
Skoči na: