Археолошко налазиште код Приједора прошло незапажено
Тим археолога Универзитета у Кембриџу пронашао је на Топића брду код Приједора добро очуване и нетакнуте дијелове куће из бакарног доба старе око 5.000 година.
Шеф катедре за археологију Универзитета у Кембриџу Чарли Френч рекао је да су оваква налазишта ријеткост у цијелом свијету и када би се то десило у Енглеској вијест о томе била би ударна у свим медијима.
"У већини дијелова свијета веома се ријетко налазе недирнути подови и зидови кућа. У остатку Европе налазимо храмове и гробна мјеста, али је екстремна ријеткост наћи праисторијско насеље, добро сачувано и неоштећено земљорадњом, а посебно нетакнуто као што је ово на Топића брду", рекао је Френч.
Професор Френч већ трећу годину са својим тимом врши истраживања у ширем сливу ријеке Саве, која је иницирао Универзитет у Кембриџу, а потом и подржала ЕУ кроз пројекат "Темпус".
"Почели смо овај посао и прије него што смо добили подршку ЕУ, те мислим да ћемо га наставити радити и по окончању те подршке. Доста посла можемо радити без великог новца, имамо одличну локалну подршку која нам олакшава посао, можемо наћи локалитете и можемо прилично једноставно процијенити њихову важност без много трошкова", навео је Френч.
Професор археологије на Универзитету у Кембриџу Тонко Рајковача рекао је да се мултидисциплинарним приступом покушава утврдити шта се у сливу ријеке Саве дешавало у н¬ G˜õ0b6e [quote:0b6e="daftom"][quote:0b6e="sean"][quote:0b6e="daftom"]Bon histoire de taper dans la butte, ça vous dit pas de s'organiser un truc qui tiens la route???
( je ne parle pas d'une soirée échangiste... :pig: )[/quote:0b6e]
tu ne parles pas non plus d'une yamaha bien évidemment :bball: [/quote:0b6e]
:bravebete: non je ne vais pas ré ouvrir le débat des marques de brelles...:broum:
Peut m'importe le model ou la marque, tant que c'est un motard, ou une motarde (je parle des vrais...) ont appartiens à la même famille! [/quote:0b6e]
:euh: Absent depuis quelques mois dans les couloirs du fofo, je constate que l'humour est devenu affaire sensible. Encore plus étonnant lorsque cela se situe dans un post lui même assez burlesque (comme j'aime au demeurant).
Je ne saurais blesser, dû à l'égard des us contemporaines visant à amoindrir la richesse des vannes certes classiques, mais pour autant, pas moins de second degré.
Il fût un temps, où ce dortoir n'était que délires divers et variés, qui justement, contre toute attente, réunissaient tous bords et horizons, dans un flot de légèreté épicé de balades toutes autant riches de ça. Mais il faut croire que ce jadis, pourtant pas si loin, n'est plus qu'une idée ayant laissé la place à de simples modes d'échanges verbaux emplis de banalités et de justesses conformistes s'outrageant d'un rien, et de forme rhétoriques ne donnant ainsi que l'envie de se taire.
A cette analyse, comment ne pas accorder raison à tous mes camarades, qui ont fui, déserté la caserne F37....
Tant pis pour moi, je m'offrirais d'autres joutes en différents lieux. Sans amertume, ni rancune bien sûr, mais un peu déçu ma foi de ce constat... :merci: Z G˜õ O Pour info, l'asso a récolté un peu moins de 850 euro. Bravo à toutes et tous.